...

TÜBİTAK-BİDEB 2237-A Turizm Alanında ÇKKV Teknikleri Eğitimi

ETKİNLİK PROGRAMI

Etkinlik programı üç (3) gün, sabah ve öğle oturumları şeklinde gerçekleştirilecektir.

SAAT/GÜN

1. GÜN

09:00 - 09:45

DERS ADI: Tanışma ve ÇKKV’ye Giriş (1)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Burcu ŞİMŞEK YAĞLI

DERS KONUSU: ÇKKV nedir?

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste ilk olarak proje ekibi, eğitmenler ve katılımcılara proje hakkında bilgilendirmelerde bulunacaktır. Daha sonra, ÇKKV nedir, hangi alanlarda kullanılır, araştırmacılara nasıl faydalar sağlar sorularına yanıt verilerek eğitime giriş yapılacaktır.

10:00 -10:45

DERS ADI: ÇKKV’ye Giriş (2)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Burcu ŞİMŞEK YAĞLI

DERS KONUSU: ÇKKV Yöntemleri

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste ÇKKV yöntemleri hakkında genel bilgilendirmeler yapılacaktır. Ağırlıklandırma, seçme ve sıralama gibi amaçlar için başvurulan yöntemler detaylandırılacaktır.

11:00 -11:45

DERS ADI: Turizmde Araştırma Yöntemleri

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Eda ÖZGÜL KATLAV

DERS KONUSU: Turizmde Araştırma Tasarımı

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste araştırma probleminin tanımlanması, literatür taraması, veri toplama yöntemleri ve analiz yöntemleri ve araştırma bulgularının raporlanmasından bahsedilecektir.

12:00 -12:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Turizm Alanında ÇKKV Uygulamaları

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Eda ÖZGÜL KATLAV

DERS KONUSU:  Turizm Alanında ÇKKV Uygulamaları ve Örnek Çalışmalar

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste turizm alanında ÇKKV Uygulamalarının kullanılmasının avantajlarından bahsedilerek örnek çalışmalar incelenecektir.

Öğle Arası


14:00 -14:45

DERS ADI: Analitik Hiyerarşi Prosesi (1)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yusuf KARAKUŞ

DERS KONUSU: Analitik Hiyerarşi Prosesi tekniğine giriş

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Analitik Hiyerarşi Prosesi ile ön bilgiler verilecek ve turizm araştırmaları açısından önemi ve kabiliyeti anlatılacak.

15:00 -15:45

DERS ADI: Analitik Hiyerarşi Prosesi (2)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yusuf KARAKUŞ

DERS KONUSU: Analitik Hiyerarşi Prosesi uygulama aşamaları

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Analitik Hiyerarşi Prosesi tekniğinin uygulanması için izlenmesi gereken aşamalar aktarılacak.

16:00 -16:45

DERS ADI: Analitik Hiyerarşi Prosesi (3)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yusuf KARAKUŞ

DERS KONUSU: Örnek bir süreç

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Analitik Hiyerarşi Prosesi yönteminin anlaşılması için örnek bir karar süreci tasarlanarak uygulaması yapılacak.

17:00 -17:45

DERS ADI: Analitik Hiyerarşi Prosesi (4)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Yusuf KARAKUŞ

DERS KONUSU: Analitik Hiyerarşi Prosesi sonuçlarının incelenmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Analitik Hiyerarşi Prosesi uygulaması ile elde edilen sonucun incelenmesi ve tekniğin araştırma tasarımında farklı yöntemlere entegre edilmesine yönelik farkındalık oluşturulmaya çalışılacak.

Toplam Ders Sayısı=8


SAAT/GÜN

2. GÜN

09:00 - 09:45

DERS ADI: Best-Worst Metodu (1)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Burcu ŞİMŞEK YAĞLI

DERS KONUSU: BWM’ye giriş

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: BWM’ye giriş yapılacak ve uygulama alanları detaylandırılacaktır.

10:00 -10:45

DERS ADI: Best-Worst Metodu (2)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Burcu ŞİMŞEK YAĞLI

DERS KONUSU: BWM’nin adımları

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: BWM’nin faydaları, zorlukları ve diğer yöntemlerden farklı olduğu noktalar anlatılacaktır. Daha sonra, metodolojik uygulama adımları gösterilecektir.

11:00 -11:45

DERS ADI: Best-Worst Metodu (3)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Burcu ŞİMŞEK YAĞLI

DERS KONUSU: Örnek BWM uygulaması

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Analizler için Excel üzerinde örnek BWM işlenecektir. Örnek olay verileri oluşturulan Excel’e girilecektir.

12:00 -12:45

DERS ADI: Best-Worst Metodu (4)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Burcu ŞİMŞEK YAĞLI

DERS KONUSU: Analiz sonuçları ve bulguların yorumlanması

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Analiz sonuçlarına ulaşılacak ve bulgular değerlendirilip yorumlanacaktır.

Öğle Arası


14:00 -14:45

DERS ADI: EDAS Yöntemi

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ayşe TOPAL

DERS KONUSU: EDAS yöntemi ile ilgili teorik bilgiler ve Excel uygulaması

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: EDAS yönteminin aşamaları hakkında bilgiler verilecek ve Excel üzerinden örnek problem çözülerek uygulaması yapılacaktır.

15:00 -15:45

DERS ADI: PSI Yöntemi

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ayşe TOPAL

DERS KONUSU: PSI yöntemi ile ilgili teorik bilgiler ve Excel uygulaması

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: PSI yönteminin aşamaları hakkında bilgiler verilecek ve Excel üzerinden örnek problem çözülerek uygulaması yapılacaktır.

16:00 -16:45

DERS ADI: MCRAT Yöntemi (1)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ayşe TOPAL

DERS KONUSU: MCRAT yöntemi ile ilgili teorik bilgiler

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: MCRAT yöntemi aşamaları hakkında bilgiler verilecektir.

17:00 -17:45

DERS ADI: MCRAT Yöntemi (2)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ayşe TOPAL

DERS KONUSU: MCRAT yöntemi Excel uygulaması

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: MCRAT yöntemi ile Excel üzerinden örnek problem çözülerek uygulaması yapılacaktır.

Toplam Ders Sayısı=8


SAAT/GÜN

3. GÜN

09:00 - 09:45

DERS ADI: WASPAS (1)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Fatih GÜNAY

DERS KONUSU: WASPAS yöntemi ve üstünlükleri

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WASPAS yönteminin temelleri, yöntemin üstünlükleri ve uygulama olanakları hakkında bilgiler sağlanacaktır.

10:00 -10:45

DERS ADI: WASPAS (2)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Fatih GÜNAY

DERS KONUSU: WASPAS bileşenleri ve uygulaması

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WASPAS yönteminin bileşenleri olan WSM ve WPM yöntemlerinin adımları uygulamalı olarak çözümlenecek, örnek üzerinde yöntemlerin sıralamaya olan etkileri değerlendirilecektir.

11:00 -11:45

DERS ADI: WASPAS (3)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Fatih GÜNAY

DERS KONUSU: WASPAS uygulaması

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WASPAS yöntemi örnek uygulama olarak gerçekleştirilerek bulgular raporlanacaktır.

12:00 -12:45

DERS ADI: WASPAS (4)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Fatih GÜNAY

DERS KONUSU: Bulguların raporlanması, yorumlanması ve duyarlılık analizi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yöntem sonucunda ulaşılan bulgular raporlanarak, yorumlanması konusunda bilgiler sağlanacaktır. Ayrıca yöntemden elde edilen bulguların duyarlılık analizleri yoluyla güvenilirliğine yönelik bilgiler verilecektir.

Öğle Arası


14:00 -14:45

DERS ADI: Karar Vermede Yeni Trendler: Karar Zekası (1)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Eyüp AKÇETİN

DERS KONUSU: Karar Zekasına (Decision Science-DI) Giriş ve Genel Bakış

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

• Karar zekasının (DI) tanımı ve önemi

• DI’nın geleneksel iş zekasından (BI) nasıl farklı olduğu

• DI’nın işletmelere sağladığı faydalar

• Güncel DI trendleri ve uygulama örnekleri

15:00 -15:45

DERS ADI: Karar Vermede Yeni Trendler: Karar Zekası (2)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Eyüp AKÇETİN

DERS KONUSU: Veri Toplama ve Hazırlama

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

• DI için veri kaynaklarının belirlenmesi

• Verilerin toplanması ve temizlenmesi

• Verilerin işlenmesi ve analiz edilmesi için araçlar ve teknikler

• Veri kalitesinin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi

16:00 -16:45

DERS ADI: Karar Vermede Yeni Trendler: Karar Zekası (3)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Eyüp AKÇETİN

DERS KONUSU: Karar Modelleme ve Analizi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

•  Makine öğrenimi ve yapay zekanın DI'da kullanımı

•  Tahmini modelleme ve simülasyon teknikleri

•  Risk değerlendirmesi ve karar verme belirsizliği

•  Karar verme optimizasyonu için araçlar ve algoritmalar

17:00 -17:45

DERS ADI: Karar Vermede Yeni Trendler: Karar Zekası (4)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Eyüp AKÇETİN

DERS KONUSU: Vaka Çalışmaları ve Uygulama

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

•  Gerçek hayattan DI uygulama örnekleri

•  Katılımcıların kendi veri kümelerini kullanarak DI projeleri üzerinde çalışmaları

•  Vaka çalışmalarından elde edilen dersler ve en iyi uygulamalar

•  DI'nın kuruluşunuzda nasıl uygulanacağına dair bir plan oluşturma

•  Katılımcıların katılımı ve soruları

•  Vaka çalışması sunumları

•  Son test veya proje

Toplam Ders Sayısı=8